Australien søsætter hjemmeside til danske turister

Tourism Australia har nu også en hjemmeside til danske rejsende på sit globale net, australia.com



Tidligere har besøgende fra Danmark måtte finde information på Tourism Australias globale hjemmeside eller på under-sider henvendt til fx Norge og Sverige.



Men ved nu at have en hjemmeside til danske turister, kan det australske turistråd levere skræddersyede informationer til netop det danske marked. Hjemmesiden til de danske besøgende er på engelsk, men omfatter en lang liste såkaldte “aussie-specialist’s” i Danmark – rejsebureauansatte som har gennemført Toursim Australias undervisningsprogram for rejsebranchen.



Chefen for Tourism Australia i Europa, Rodney Harrex, siger: “der er over 100 millioner hjemmesider og over en milliard daglige brugere af nettet. Derfor må Tourism Australia sikre sig, at varemærket Australien fortsat klart udskiller sig og at vi målretter os bedste muligt mod hvert marked, herunder det danske.”



Skandinavien er et af Australiens vigtigste markeder i Europa. Forrige år havde Australien besøg af 75.000 skandinaver – cirka det halve af det tyske besøgstal. Men efter der er fem gange så mange tyskere, er procentdelen af skandinaver på besøg ”down under” forholdsmæssigt meget højere.

Skrevet af