DSB ansat viste virkelig servicevilje

Tag toget, så komme De også frem når det er tåget. Eller når toget fra Jylland ikke forbinder med toget videre gennem Sverige til Nordnorge, gennem sne og is. I hvert fald, hvis man møder den rigtige DSB mand på det rigtige tidspunkt.



Det gjorde en familie fra Sønderborg på fem med tre børn i alderen fra seks til 12 år, som havde købt en togrejse til Norge i påskeferien. Da de nåede til København, mistede de forbindelse til Malmø på grund af en signalfejl. Det var samtidig under den norske flystrejke, så de efterfølgende tog var mere end overfyldte.



Derefter tog den flinke DSB medarbejder på Københavns Hovedbanegård en hurtig beslutning. Et eller andet sted mente han at vide noget om erstatningspligt. Han bestilte hotel i København, og næste dag en taxa til at bringe familien frem til feriestedet.



Nu var det altså i Narvirk, 2.000 km. nordpå, og taxaregningen blev på 27.000 kr.

Til B. T siger DSB-regionschef Torben Nielsen, der oplyser, at medarbejderen har fået ros for sin handlekraft, men så tilføjer han: “Det er dog sikkert både første og sidste gang, vi vælger at betale en taxa helt til Nordnorge, Selv om vi er parate til at strække os langt for at hjælpe de kunder, der kommer i klemme.”

Skrevet af