11.000 flere togrejsende til Hamburg

DSB har på fire måneder fordoblet antallet af rejsende til Hamburg. Tallet er gået op med 100 procent fra 11.000 til 22.000, efter DSB startede med lavprisbilletter fra alle stationer i Danmark til Hamburg. Tilbuddet i foråret lød på 149 kr. enkelt til Hamburg og 298 retur. Det er under halvdelen af den normale pris.

“Vi ville gerne ind i folks bevidsthed. Når folk tænker på tog i Danmark, tænker de på DSB. Men når folk tænker på at rejse til udlandet kommer tog ikke op som den første mulighed. Det ville vi gerne lave om på, og derfor lavede vi lavpriserne. Vi ville gerne vise, at det hverken er dyrt eller langsomt at tage til Tyskland, og at toget godt kan konkurrere med fly og lavprisfly både på pris og frekvens. Togturen fra København tager 4,5 timer til Hamburg med seks afgange om dagen. Vi havde nok regnet med en vis succes, men de tal vi har fået er vi meget, meget glade for. De oversteg vore forventninger. Det har ikke alene givet flere passagerer, men også en større omsætning,” siger Søren Lynge Jacobsen, salg- & marketingmanager, DSB, til Stand By.

“Vi sælger ikke bare to eller tre pladser til den pris. Vi har 20 procent af sæderne til salg for prisen, eller 24 i hvert togsæt. ”

Succesen har nu givet DSB så meget blod på tanden, at tilbuddene fortsættes både til Hamburg og Berlin. Priserne er dog sat lidt op. 199 kr. enkelt til tirsdag – torsdag og 249 kr. enkelt fradag – mandag til Hamburg og 100 kr. mere til Berlin. Hamburg er den mest populære destination for DSB uden for Danmark.

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.