Dansk turisme på G8-topmøde i Japan

Sideløbende med topmødet holdes et Junior G8, hvor skolebørn fra de 8 lande mødes for bl.a. at blive undervist i de miljø- og klimaspørgsmål, som bliver et vigtigt emne på konferencen.



I Japan har Danmark ry for at arbejde målbevidst med at forbedre miljøet og for at tage den globale opvarmning og verdens klimaproblemer alvorligt. Det skyldes ikke mindst miljøprojektet “Den Grønne Julemand”, som VisitDenmark kontor i Japan har brugt i markedsføringen af Danmark de seneste 9 år.

Projektet indebærer bl.a., at en grønklædt julemand fra Danmark under stor mediebevågenhed kommer til Japan i december måned hvert år og turnerer rundt i det japanske ørige op til jul. Desuden indgår miljøundervisning af japanske skolebørn og et træplantningsprogram i Japan og en række



VisitDenmark arbejder sammen med bl.a. elektronikfirmaet Panasonic om projektet, hvilket betyder, at “Den Grønne Julemand” og Danmark nævnes, når Panasonic markedsfører nye, miljøvenlige produkter i Japan.



På Junior G8 vil “Den Grønne Julemand” også over for den tilstedeværende verdenspresse markedsføre FN´s Klimakonference, som finder sted i København næste år

Skrevet af