Hertz blandt verdens 100 mest værdifulde varemærker

Hertz er ikke alene eneste biludlejningsfirma, men samtidig det eneste rejserelaterede selskab på listen, skriver Hertz i en pressemeddelelse.



Værdien af Hertz’ varemærke anslås til næsten 22 milliarder kr., en stigning på ca. en halv milliard i forhold til året før. Det er dog pebernødder i forhold til Coca-Cola, der topper listen for 5. år i træk med en værdi på næsten 419 milliarder kroner. Coca-Cola følges til dørs af Microsoft og IBM.



FORD BAKKER UD AF HERTZ

I øvrigt har bilfabrikken Ford Motor nu besluttet at sælge sine aktier i biludlejningsselskabet Hertz.



Tilbage i april signalerede Ford sin plan om at trække sig ud af ejerskabet af verdens største biludlejningsfirma.



Hertz fik i fjor et overskud på 503 millioner dollars, analytikere vurderer prisen for Hertz til 2,5 – 6 milliarder dollars.



Ford købte i 1987 en del af Hertz fra forgængeren for United Airlines’ moderselskab, og overtog hele Hertz i 1994.

Skrevet af