Comwell øger miljøfokus

Comwell Kellers Park ved Vejle fjord er et af den danske kædes 15 hotel- og konferencecentre i Danmark.

HOTELLER: Danske Comwell, der har 15 hotel- og konferencecentre, får Det Økologiske Spisemærke i bronze for indenfor et år at levere op til 60 pct. økologiske måltider. ”Vi skal være en bedre udgave af os selv”, siger Comwells koncernchef til standby.dk

Peter Schelde, koncernchef hos Comwell, er glad for det Økologiske Spisemærke. ”Comwell er altid gang med nye ting, vi går mod lysere tider og det går bedre for branchen,” siger han til standby.dk og tilføjer: ”Vi skal fremover være en bedre udgave af os selv. Det økologiske er kommet for at blive, det handler ikke kun om bæredygtighed, foreløbig har vi uddannet over 200 af vores 1.600 i bæredygtighed. Vi har sat en rejse i gang, hvor Comwell bl.a. også ansætter asylansøgere.”

Hoteldrift er ressourcekrævende og belastende for miljøet. Comwell vil komme problemet til livs. Den danske hotelkæde har igangsat omfattende bæredygtig omstilling, der skal gøre det muligt for hotellerne at arbejde mere ansvarligt og skånsomt med ressourcerne.

Et af de større bæredygtige tiltag har resulteret i, at Comwell-kæden i går fik Det Økologiske Spisemærke i bronze.

Ifølge Comwells koncernchef, Peter Schelde, sker omstillingen også på baggrund af koncernens ønske om at bidrage til en grønnere fremtid: “Vores gæster og samarbejdspartnere stiller i stigende grad krav til den måde, vi driver forretning på. De forventer, at vi passer bedre på miljøet. Vi ønsker selvfølgelig at tage ansvar for at minimere vores ressourceforbrug,” siger Peter Schelde.

Med det Økologiske Spisemærke kan Comwell nu servere måltider, der er 30-60 pct. økologiske, til sine mere end 600.000 årlige gæster.

Den økologiske omstilling er sket på under et år. Comwell hotellerne startede med en økologiprocent på 5 pct. og er i dag oppe på i gennemsnit 50 pct.

Økologisk Landsforening glæder sig over, at Comwell har valgt at øge økologiprocenten: “Det er glædeligt, at Comwell har opnået Det Økologiske Spisemærke på alle sine 15 danske hoteller. Hotelkæden sender med øko-spisemærket et klart signal til omverdenen om, at de tager ansvar for miljøet, for dyrenes velfærd og for at servere mad til sine gæster, som er lavet af gode, rene råvarer. Jeg håber, Comwell vil inspirere andre til at følge efter,” siger Torben Blok, markedschef for foodservice i Økologisk Landsforening.