Coronakrisen får større fokus

Trods få indtægter, er der i øjeblikket mere travlt end nogensinde på redaktionen hos Travelmedia Nordic. Dækningen af coronakrisen opprioriteres.

COVID-19 har ramt Danmark og hele verden. Det har allerede fået nogle uoverskuelige og meget alvorlige konsekvenser for virksomhederne i rejse- og luftfartsindustrien samt for hotel- og turimevirksomhederne, der står forrest i skudlinjen under denne krise.

I løbet af få dage bliver der helt stille i branchen, efterhånden som flyselskaberne får tilpasset kapaciteten til den nye efterspørgselsituation. I mellemtiden venter vi på, at regeringen kommer med en branchespecifik redningspakke, der kan sikre, at en branche, der har stor betydning for dansk erhvervslivs produktivitet og internationale konkurrenceevne, også består, når virusudbruddet er løjet af.

For heldigvis er der et liv, når coronakrisen er forbi.

Travlhed på redaktionen
Hos Travelmedia Nordic er der stadig en hverdag og et arbejde, der skal passes. Salget af digital markedsføring og jobannoncer til branchen er naturligt nok gået i stå som følge af branchens aktuelle udfordringer, men på redaktionen er der rigtig meget at lave i øjeblikket.

Fra hjemmearbejdspladser dækker vores journalister på STANDBY.dk og søstermediet CHECK-IN.dk intensivt, hvordan coronakrisen påvirker hele branchen. Vi oplever samtidig, at interessen for at læse vores historier er større end nogensinde før. I øjeblikket har vi hver dag flere end 30.000 besøg på vore to medier.

Flere har givet udtryk for, at vi som fagmedie for alvor er trådt i karakter under coronakrisen. Det er vi glade for at erfare, og vi ved, at det forpligter.

Intensiv dækning 
Som medie har vi en særlig rolle, når branchen står i en så dyb krise, som det er tilfældet i øjeblikket, og især når tusindvis af ansatte i branchen er tvunget til at følge nyhedstrømmen fra hjemmearbejdspladser eller fra en situation med tvunget ferie eller afspadsering.

Vi tilstræber at dække den aktuelle situation så godt som muligt, og vi har netop etableret en “kort nyt” -sektion, hvor vi dagligt bringer et ultrakort resumé af op til 20 historier primært fra den internationale luftfartsbranche. De øvrige historier fra den danske og skandinaviske luftfartsbranche vil blive dækket på vanlig vis.

Dog vil der være flere låste artikler end normalt. Det hænger sammen med, at salg af abonnementer er vores eneste indtægtskilde i øjeblikket, og ligesom branchens aktører vil vi også sikre, at vi har et grundlag for at føre vore virksomhed gennem coronakrisen. Derfor håber vi, at vores læsere vil forstå vigtigheden af at bakke op om vores abonnementsmodel.

Vi er alle afhængige af hinanden i branchens eget “økosystem”, og hjælper vi hinanden, skal vi nok komme igennem det.

Pas godt på hinanden og jeres virksomheder.

 

Ole Kirchert Christensen
Redaktør og adm. direktør
Travelmedia Nordic