Crowne Plaza serverer dyrevelfærd

Crowne Plaza Copenhagen Towers, det 4-stjernede hotel med den store grønne profil i Ørestad, har netop lanceret ”nyt ansvarligt koncept” i samarbejde med Grambogård.

 

Grambogård er et lille selvstændigt fynsk slagteri med fokus på dyrevelfærd og kvalitet. Grambogård, der omsætter for tæt på 50 mio. kr. om året, leverer fremover al kødet fra 4-benede dyr til hotellet.

 

”Hos Grambogård handler det om ansvarlighed overfor dyr og miljø. Vi samarbejder med ti landmænd tæt på vores slagteri i Tommerup – spørger landmænd som det første, hvad de kan tjene ved at samarbejde med os, går vi med det samme. Vi vil have landmænd, som er glade for deres dyr – og vi vil have indflydelse på, hvordan dyrene lever, hvad de spiser, hvornår de kommer på græs, at de får en værdig slagtning osv.,” sagde Grambogårds adm. direktør, Alex Lysemose, til takeoff.dk under præsentationen af den nye kødleverandørs produkter torsdag aften på Crowne Plaza.

 

Hotellet havde indbudt over 80 nære samarbejdspartnere fra rejse- og incomingbureauer, flyselskaber og store virksomhedskunder til præsentationen i sin hovedrestaurant, Brasserie Storm.

 

Crowne Plazas salgs- og marketingdirektør, Karen van Rijn, sagde ved sammenkomsten til takeoff.dk:

”Vi ønsker at forbedre den i forvejen høje kvalitet i vores restaurant, fordi det generelt er svært at få hotelgæster til at bruge deres hotelrestaurant. Med Grambogårds produkter har vi fået kvalitetsleverandør, uden vores priser forhøjes.”

 

Crowne Plaza ønsker at dets leverandører behandler råvarerne med omtanke samt at leverandørens profil, filosofi og produkt er i overensstemmelse med Crowne Plazas værdier.

Skrevet af Henrik Baumgarten