CWT solgte 42% flere erhvervsrejser

Antallet af solgte erhvervsrejser steg med 42% i første halvår 2010. Omsætningen voksede samtidig med 21% sammenlignet med samme periode sidste år. Den store vækst afspejler, at CWT har vundet markedsandele i form af nye store virksomhedskunder i årets første halvdel. Ser man bort fra de nye kunder, er der stadig vækst at spore da eksisterende kunder har købt 12% flere rejser end sidste år og bidraget til en omsætningsvækst på 4%.

”Når vi sælger flere rejser, er det endnu et glædeligt tegn på, at økonomien er på vej tilbage på sporet. Men sammenligner vi med 2008, er virksomhedernes rejseaktivitet endnu ikke nået op på samme niveau som før krisen,” siger Sophie Hulgard, adm. direktør for CWT i Danmark.

Grupperejseafdelingen, Meetings & Events, registrerede en stigning på knap 10% i antallet af solgte grupperejser i første halvår. Tager man alle grupperejser under ét (flight-only, dagsmøder og større arrangementer) bruger virksomhederne i gennemsnit 1.430 kr. pr. deltager pr. dag mod 1.777 kr. sidste år.

Carlson Wagonlit Travel håndterede på globalt plan næsten 29,4 millioner rejser i de første seks måneder af 2010. Det var 13,2% flere end i samme periode sidste år. Omsætningen steg samtidig med 16,6% til 12,3 milliarder US dollar.

Der var størst fremgang i Latinamerika (48,1%) og Asia Pacific (43,5%) I Nordamerika voksede salget med 18,2%, mens væksten var mere moderat i Europa, Mellemøsten og Afrika (7,7%).     

Skrevet af Flemming Juul