Sterling flyver i modvind på DR



Fejl på billetter, der fører til tab på flere tusinde kroner for forbrugeren, er ikke en sjældenhed, afslørede DR’s magasin Kontant i går. Her blev lavprisselskabet Sterling hængt ud som branchens sorte får.



Udsendelsen viste et interview med Thomas Staalager, der sammen med en gruppe venner bestilte billetter for 12.480 kroner på nettet hos Sterling. Da de modtog ordrebekræftelsen fra Sterling, var afrejsedatoen pludselig ændret.



Thomas Staalager ringede straks til flyselskabet for at få rettet fejlen, men Sterling mente, at det var de studerendes egen fejl, og de ville hverken ændre rejsedato eller give pengene tilbage. Pengene ville blive sat ind på en såkaldt ”Sterling-konto” til brug til en anden rejse.



Til slut lukkede gruppen af studerende den bankkonto, de havde overført pengene til billetterne fra, så Sterling ikke kunne nå at modtage pengene.



Sterling mener ikke, at de studerende kan bevise, at de har bestilt billetten til en anden dato. Ifølge Sterling overholder de loven til punkt og prikke:



»Flyrejser er et produkt, som ikke fungerer på samme måde, som hvis man køber et par jeans. Man kan faktisk ikke gå ned og levere dem tilbage, hvis man ikke vil have dem alligevel«, sagde kommunikationsdirektør i Sterling Rulle Westergaard til Kontant i aftes.

Skrevet af