British Midland-aftale er en skidt forretning

Det britiske joint venture med British Midland, Lufthansa og SAS har kostet SAS dyrt. SAS ejer 20 procent af aktierne af British Midland, som de seneste fire år har kostet det skandinaviske selskab 1,6 milliarder svenske kroner. Det skyldes en rigtig dårlig aftale, der indebærer, at Lufthansa og SAS skal dække eventuelle underskud i joint venturet med største bidrag fra den, som klarer sig bedst. Og da SAS klarer sig bedst, betaler SAS mere end Lufthansa.
(Børsen 24.11.2005)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.