Turismen skal styrkes gennem nye alliancer

Ifølge Niels Nygaard, formand for VisitDenmark, ligger der et milliardpotentiale gemt i turismens fremtidige omsætning. Niels Nygaard, som i går var vært ved en stor turistkonference i Køge, anslår vækstpotentialet, der fordrer en rigtig markedsføring, til at være 10 mia. kr. frem til år 2011. Forudsætningen for væksten er nye alliancer. Virksomheder, institutioner og brancher inden for turismen skal gå sammen på nye måder. Statens Museum for Kunst er et eksempel på alliance-tanken, idet museet har stor succes med private sponsorater fra bl.a. Nykredit, Microsoft, Lundbeck, Synoptik m.fl.
Også kommunerne kan øge turismeindtjeningen ved at indgå alliancer med erhvervslivet. Bl.a. Horsens kommune har inden for de seneste år formået at positionere sig som andet end ”byen med statsfængslet” takket være et samarbejde mellem kulturliv, kommune, erhvervsliv og organisationer.
(Børsen, 10/2)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.