Frit midtersæde på business class

Både Lufthansa og dets Star Alliance-partner Austrian vil friholde midtersædet på business class på sine fly i europæisk flytrafik i løbet af 2004. Det er business passagerernes ønske om ordentligt arbejdsplads, der gør udslaget.




Flere andre flyselskaber er begyndt at overveje, fordi den med ”at pladsen holdes fri, hvis flyet ikke er udsolgt” ikke kan bruges til noget af erhvervslivets flittigt rejsende kunder.



SAS afventer en tilfredsundersøgelse blandt en stor gruppe business passagerer, og fra Maersk Air siger den ny adm. direktør, Finn Øelund, at man næppe før i slutningen af februar har en klar plan for fremtidens koncept i Maersk Air i det hele taget.



SAS FORBEDRER EUROPA-MAD




I årets første tre måneder gør SAS mere ud af maden på business class på de europæiske ruter af over to timers varighed. I forbindelse med omlægningen af service og bemanding i kabinen blev der skåret en hel del i den service, der før var et kendetegn for den bedste klasse hos SAS.



Man lærer af sine fejl, og nu erkender SAS, at det var for meget af det gode. Efter en række bemærkninger fra stampublikum, er det nu besluttet igen at byde på mere, fx. varm mad og varmt brød med vine til forret, valgfri hovedret og dessert.

Skrevet af