Krone Rejser lun på Thailand

Krone Rejser, som i mange år har specialiseret sig i at flyve mellem Danmark og Malaga/Nice, vil muligvis forsøge at få en bid af Thailand-kunderne fra den kommende vinter.



Det oplyser medejer og adm. direktør Henrik Neelmeyer, som også sagtens kan forestille sig, at Krone Rejser udvidet med en storbyafdeling.



Begge dele er en konsekvens af den skærpede kamp mellem lavprisselskaberne Sterling, Snowflake og senest Maersk Air – en gruppe, Neelmeyer også placerer Krone Rejser i: ”for på returbilletter kan vi altid matche deres priser – forskellen er, at de går ud med en ekstremt lav énvejspris, men så skal kunden betale så meget mere for at komme hjem igen, at vi sagtens kan være med,” siger han til Fyens Stiftstidende.



De nye konkurrenter kan mærkes, men Neelmeyer trøster sig med, at Krone Rejser flyver i weekenden, hvor kunderne helst vil af sted.




”Det store blodbad kommer til at stå midt på ugen,” siger Henrik Neelmeyer, som på et tidspunkt var butikschef for Spies i Odense og siden blev adm. direktør for Spies. Herfra kom han til Radisson SAS’ interne reklamebureau, inden han sidste år blev medejer og adm. direktør for Krone Rejser.



KIGGER PÅ THAILAND




Krone Rejser råder fra fredag morgen til søndag aften over en Boeing 757-200 fra Icelandair. Flyet har fire klasser, og Krone Rejser tager 400 kroner ekstra pr. vej for passagerer, som ønsker business class med bedre sæder og benplads samt ekstra forplejning.




”Der er kun 14 sæder på business class, men de er altid først udsolgt, og vi har kunder, som rejser når der er plads på denne klasse,” fortæller Henrik Neelmeyer.



Han undersøger, om det ikke er bedre at benytte Icelandair-flyet til Thailand i vintermånederne frem for at slås med lavprisselskaberne på det franske og spanske marked om vinteren, hvor antallet af rejsende er begrænset.



Samtidig ser han en mulighed for at købe ledige sæder hos konkurrenterne for dermed at tilbyde storbyrejser. Han har fået mod på nicheprodukter, efter at Krone Golf Tours i løbet af fem måneder nåede omsætningsmålet for hele det første år – og netop har ansat endnu en medarbejder.



FORLOVER SIG




Ifølge Henrik Neelmeyer er det ikke usandsynligt, at Krone Rejser ”forlover” sig med et større lavprisselskab, som er god til at sælge flybilletter, men som mangler et bureau til at lave en pakkerejse med overnatninger og eventuelt bil.



Krone Rejser havde sidste år 65.000 returrejsende kunder. Siden etableringen for 16 år siden har det hvert år givet overskud – højst usædvanligt i den danske rejsebranche.

Skrevet af