Nyheder og underholdning på tv i S-toget

”Tanken er, at der skal være skærme i samtlige tog på hele S-togs-nettet, og vi satser på at have det hele rullet ud i efteråret 2008,” siger Gert Frost, der er adm. direktør for DSB S-tog.
I øjeblikket er hardwaren og softwaren sat i udbud, og derefter skal der findes en eller flere leverandører til at producere trafikinformation, nyheder og underholdning – de områder, DSB vil satse på at servicere passagererne med.

Ifølge Gert Frost tegner det til at blive en god forretning for DSB.
”Det skal være et kommercielt forretningsområde for os, der giver overskud. Men som samtidig giver vores passagerer en bedre rejse og bedre trafikinformation,” siger han.

Gert Frost fortæller, at markedet bevæger sig i retning af, at mediehusene gerne vil levere nyheds- og underholdningsstof gratis eller ligefrem betale for at levere, fordi der er gode muligheder for indtægter på reklamer.

DSB har kørt forsøg med tv i enkelte togsæt, og tilbagemeldingerne har været rigtig gode fra både unge og ældre. Dog skal der arbejdes lidt med indholdet af det tv, der bliver sendt ud, i forhold til målgruppen.
”Vi har fået lidt blandede tilbagemeldinger fra ældre og unge om, hvordan sammensætningen af loopsene skal være – derfor skal vi være lidt skrappere til at ramme de forskellige segmenter,” siger Gert Frost.

(Politiken, d. 16. december, 2007)

Skrevet af