Fortsat debat mellem Icelandair og DRF

I går på hjemmesiden havde DRF’s adm. direktør, Lars Thykier, flere synspunkter på Icelandairs ageren i sagen – det udløste dette svar fra Icelandair:



”Det forekommer os en smule akavet, at føre en dialog med DRF via tredje part. Når det er sagt, må vi endnu engang understrege, at de serviceændringer, som bl.a. omhandler betaling for mad på Economy Class, er en del af en helhed som samlet set er The New Icelandair.



Beslutningen om serviceændringer og introduktion af New Icelandair er naturligvis ikke en pludselig indskydelse, men en længerevarende proces som stadig er i gang.



LarsThykiers udtalelse om, at beslutningen er en typisk “controller-ændring og der åbenbart er panik i Icelandair” må derfor stå for hans egen regning.



Icelandair renoverer vores flyflåde fra ende til anden, med nye og bredere lædersæder i hele kabinen og mere benplads. Derudover installerer vi, som nævnt, et helt nyt og individuelt underholdningssystem, som er gratis for alle passagerer.

Vores kunder får fremover mange flere billettyper at vælge i mellem og dermed større fleksibilitet – og kan f.eks. booke en klasse ud og en anden klasse hjem.



Icelandair har foretaget mange kundeundersøgelser som alle tilkendegiver, at vores passagerer vægter komfort og kvalitetsunderholdning langt højere end mad om bord og vi har valgt at lytte til vores kunders ønsker: Bedre sæder og underholdning til gengæld bliver maden meget bedre og til favorable priser.



Vores mission er ikke at snyde vores kunder og de der har booket før 1. oktober – både individuelle og grupper – bliver kompenseret, hvilket vi allerede har bekræftet.



DRF’s holdning er, at varslet er for kort for de individuelle bookinger og kompensation bør gælde bookinger foretaget før 20. oktober.

Det tager vi naturligvis til efterretning, retter os efter og kompenserer de passagerer det drejer sig om, dvs. bookinger foretaget efter 20. oktober er omfattet af de nye serviceændringer.

Måden hvorpå vi agter at håndtere det bliver via cabin lists,” oplyser Icelandair.

Skrevet af