Danmarks fem bedste konferencecentre

Hornstrup Kursuscenter – sidste års vinder.

Det er kunderne, der har nomineret kandidaterne til titlen som Årets Konferencecenter 2017. Danske Konferencecentre har gennemgået tusindvis af evalueringer og løfter sløret for de fem centre, der er med i opløbet om titlen.

Fem af de 77 bedste konferencesteder er sluppet igennem det sidste, lille nåleøje og er nomineret til titlen Årets Konferencecenter 2017. De fem nominerede er i første omgang sluppet igennem et andet nåleøje for overhovedet at blive partnere i den sammenslutning, der hvert år uddeler den eftertragtede pris.

De 77 partnere i Danske Konferencecentre skal nemlig både leve op til strenge kvalitetskrav og konstant modtage gode evalueringer fra gæsterne for overhovedet at blive partnere.

“Kundernes forventninger til faciliteter, forplejning, beliggenhed osv., er tårnhøje, og konkurrencen på markedet for møder og konferencer er hårdere end nogensinde. Det gælder ikke mindst, når man står uden for de store kæder. Derfor er det positivt, at så mange af de bedste centre kan samarbejde om både markedsføring, booking, videreuddannelse af medarbejdere og netværk til gavn for gæsterne. Det er afgjort en gevinst og med til at opretholde et højt niveau,” fortæller direktør Marlene H. Sylvester-Hvid, Danske Konferencecentre.

“Vi beder systematisk de 77 centres gæster om at vurdere konferencestedet. Evalueringerne bliver brugt til at kåre det bedste konferencecenter og til at sætte ind i fællesskab, når der er muligheder for at udvikle ydelser og faciliteter. Størstedelen af gæsterne udfylder evalueringen, så både kåringen og vores udviklingsarbejde bygger på et omfattende datagrundlag,” forklarer Marlene H. Sylvester-Hvid.

De fem centre, der er med i opløbet om titlen som Årets Konferencecenter 2017 er: Gl. Skovridergaard, Silkeborg, Hornstrup Kursuscenter, Vejle (sidste års vinder), Konference & Hotel Klinten, Rødvig, Skanderborg Park, Skanderborg og Søhuset Konferencecenter, Hørsholm.

Vinderen kåres på Danske Konferencecentres generalforsamling den 28. april 2017.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.