Dansk marketingdirektør forlader SAS

Marketingchef for SAS Danmark – men direkte underlagt hovedkvarteret i Stockholm – Christian Linnelyst har sagt op og forlader flyselskabets kontor i København senest med udgangen af oktober.

 

Det siger han i dag til dagbladet Børsen, hvor han også oplyser, at hans afdeling er skåret ned fra 20 til fire ansatte. Til gengæld er det ikke gået ud over marketingbudgettet, som oven i købet har fået ekstra bevillinger med besked om en endnu mere koncentreret målbestemt indsats.

 

Grunden til at Christian Linnelyst siger farvel er imidlertid den stadig stigende koncentrering af magten i hovedkvarteret i Stockholm. Noget som for længst er slået igennem i alle andre afdelinger og som er en del af Core SAS.

 

"Vi har fået væsentligt smallere rammer at agere inden for, og det kan jeg ikke leve med, " siger han til bladet.

 

Christian Linnelyst chef var i København marketingdirektør Per Møller Jensen. Det er det fortsat. Chefen er bare rykket til Stockholm, og ligesom alle andre kolleger i Danmark må marketingafdelingen blot have mere kontakt med Stockholm.

 

Et resultat af en centraliseret styring, som har været bindende nødvendig efter Core SAS beslutningen og så vidt vides fungerer udmærket i de fleste andre afdelinger.

 

Det ventes ikke, at Christians Linnelyst afgang vil medfører nogen ændring i planlagte kampagner, som det danske reklamebureau fortsat producerer.

 

Skrevet af Ejvind Olesen