REJSEBUREAUER: Det danske krydstogtbureau MyCruise melder om så megen medvind, at forretningen nu udvides til Sverige. I første omgang med svensk hjemmeside og markedsføring i Sverige.
I Danmark er krydstogtrejser blandt de hurtigst voksende ferieformer og tendensen er den samme på den anden side af Øresund.
”Vi ser et stort potentiale i Sverige og tror på en plads i markedet til os. Vores rejsekonsulenter er specialister i krydstogtrejser, det vil være en fordel for os på det mere konkurrenceprægede svenske marked”, siger adm. direktør for MyCruise.dk, Claus Jensen.
Tidligere i år søsatte MyCruise en ny dansk hjemmeside, hvor kunderne kan søge mellem 13.000 krydstogter. Det er denne hjemmeside, som nu præsenteres på svensk: mycruise.se
”Vores hjemmeside giver de svenske kunder et kæmpe udvalg af cruises med aktuelle dagspriser og ledighed. Vi tror, at muligheden for selv at søge mellem tusindvis af togter, vil passe rigtig godt til vores kommende svenske kunder”, siger Claus Jensen.
MyCruise har siden 2008 solgt krydstogtsrejser på det danske marked og samarbejder foreløbig med ni krydstogtrederier.
Bureauet kom ud af sidste regnskabsår med et overskud på 3,3 mio. kr., en fordobling fra året før.
Til standby.dk siger Claus Jensen: ”Af konkurrencemæssige årsager oplyser vi ikke omsætning, men vores bruttofortjeneste var 6,8 mio. kr. og vi forventer også vækst i dette regnskabsår.”
”Der er desværre ikke officielle tal på, hvor meget de enkelte rederier omsætter i Danmark. Men de fleste krydstogtrederier siger til os, at vi omsætter for mest eller næstmest i Danmark – min subjektive overbevisning er, at vi er Danmarks største krydstogtbureau (som ikke sælger andet end krydstogter).”
MyCruise.dk har 11 ansatte på kontoret i Vanløse ved København.