Danske Konferencecentre får flere kunder

MICE: Ny strategi og styrket samarbejde mellem de foreløbig 78 konkurrerende konferencesteder i sammenslutningen Danske Konferencecentre bærer frugt.

Sammenslutningen Danske Konferencecentres rådgivnings- og salgskontor, der bl.a. hjælper mødebookere med planlægning af kurser og konferencer, har ifølge egne oplysninger fordoblet ordreindgangen i årets første kvartal i forhold til samme tid sidste år.

Danske Konferencecentre er en branchesammenslutning af 78 af landets kursus- og konferencesteder, som står uden for de store kæder.

I sammenslutningen samarbejder de konkurrerende konferencesteder bl.a. om efteruddannelse af medarbejdere, kvalitetsstandarder og kundearrangementer.

Netop booking-funktionen er med til at generere indtjening til sammenslutningen, og den er kommet godt fra start i 2017, hedder det.

”I januar i år havde vi den bedste måned i otte år. Det skyldes dels, at partnerne henviser kunder til os, dels at vi har øget kendskabet til vores navn og kompetencer. I de seneste to år er antallet af partnere fordoblet,” siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene Sylvester-Hvid.

Danske Konferencecentre blev stiftet i 1990.