Grand Départ Copenhagen Denmark City Dressing Toolkittet gør det muligt for alle virksomheder i hele Danmark, som ikke er officielle partnere eller sponsorer, at deltage i Tour de France-fejringen. Foto: Københavns Kommune.

Danske virksomheder kan gratis fejre Tour de France

Restauranter og hoteller – alle kan være med, når Tour de France starter til juli. Københavns Kommune og Dansk Erhverv har lanceret det grafiske univers til udsmykning i hele Danmark.

City Dressing Toolkit er navnet på det grafiske univers, danske virksomheder, foreninger, organisationer og så videre officielt gratis kan bruge når de inviteres med i Tour de France-fejringen.

Verdens største cykelløb starter 1. juli i København og kører over tre dage; der er enkeltstart i København, dagen efter køres der fra Roskilde over Storebæltsbroen til Nyborg, mens sidste etape er fra Vejle til Sønderborg.

Københavns Kommune har nu i samarbejde med den franske løbsorganisation, A.S.O., udviklet et grafisk City Dressing-univers af produkter med alt fra plakater, beachflag og folieklæb til butiksvinduer, til postkort og roll-ups til hotel-lobbyen. Disse kan alle virksomheder, hoteller, butikker og så videre i hele Danmark gratis hente på den danske hjemmeside for Tour de France til brug i en Tour-udsmykning.

Det skriver Københavns Kommune i en pressemeddelelse.

Håber på en gul folkefest
I pressemeddelelsen siger Københavns overborgmester, Sophie Hæstorp Andersen, der også er bestyrelsesformand i Grand Départ Copenhagen Denmark:

”Det skal fejres, når verdens største cykelløb kommer til verdens bedste cykelby. Derfor håber vi, at rigtig mange virksomheder, foreninger og organisationer vil benytte sig af muligheden for at være med til Tour-fejringen, så vi får en gul folkefest på tværs af hele landet.”

Dansk Erhvervs administrerende direktør, Brian Mikkelsen, ser frem til at få de danske virksomheder ombord i Tour-eventen: ”Touren bliver en ny kæmpe folkefest, ligesom vi så det med EM sidste sommer. I år bliver det i gult, grønt og prikket. Touren giver kæmpe eksponering til hele Danmark, og det skal vi selvfølgelig gøre vores bedste for at udnytte med stemningsskabende oppyntning.

Det danske turisme- og oplevelseserhverv har i den grad været ramt her under corona, så vi skal selvfølgelig gribe alle chancer for at vise, at Danmark er verdens bedste land at besøge og drive virksomhed i,” siger Brian Mikkelsen.

Håber på hoteller
Den franske løbsorganisation, A.S.O., håber, at de danske virksomheder, foreninger, hoteller, restauranter og andre vil tage godt imod City Dressing Toolkittet:

”Tour de France er meget populær i Danmark, og det er vigtigt for os, at alle kan tage del i fejringen af ​​denne unikke begivenhed: Grand Départ Copenhague Denmark 2022. Vi glæder os til at se København og hele landet klædt i Tour de France-farver,” siger løbsdirektør for Tour de France, Christian Prudhomme.

Toolkittet kan anvendes af alle ikke-officielle partnere på tværs af hele Danmark. Det er gratis at anvende, men udgifter til tryk samt op- og nedtagning afholder man selv, understreges det.

Relaterede artikler:

”Jeg skal nok få skældud i 2022”

Tour de France justerer fra 33 til 32 danske hoteller

Ny autocamperpark øger turisters overnatningstilbud