Danskerne accepterer TUI-navnet

Foto: Kalle Gustafsson.

Foto: Kalle Gustafsson.

Navneskiftet fra Star Tour til TUI lader ikke til at have skræmt danske kunder væk. Efter en måned med det nye navn har rejsearrangøren forbedrede salgstal og en kendskabsgrad, der nærmer sig Star Tours.

”Vores salgstal ligger over samme periode sidste år, og kurven peger opad. Det fortæller os, at kunderne stoler på TUI-navnet. Den tillid er selvfølgelig altafgørende”, siger Nikolai Johnsen, pressechef for TUI i Danmark.

Samlet ligger TUI 26% over sidste års salgsniveau. Dog gør TUI opmærksom på, at hele branchens salgstal på samme tid sidste år blev trukket ned af terrorangrebet i Paris. Derudover bliver TUIs salgstal også hjulpet af en massiv reklamekampagne. Første del af kampagnen havde til formål at fortælle om navneskiftet.

”Star Tour var et af de bedst kendte varemærker i Danmark. Men allerede nu nærmer TUI sig den samme kendskabsgrad”, siger Nikolai Johnsen.

Den stigende kendskabsgrad og den store opmærksomhed afspejler sig direkte i antallet af søgninger på Google, hvor søgninger på ’TUI’ oversteg det tidligere navn allerede 1. november.

Anden del af reklamekampagnen hedder ’For You’, og ruller netop nu over skærmene overalt i landet.