Hos Jysk Rejsebureau er tendensen klar: Der bliver ikke sparet på rejsebudgetterne. Destinationer som Dansk Vestindien, Seychellerne og Maldiverne hitter som aldrig før.
Det er destinationer, som man ikke kan komme til med flybilletter til dumpingpriser, og heller ikke kan leve for en 50’er om dagen. Alligevel oplever Jysk Rejsebureau, at der er stor interesse for netop disse rejsemål.
Gina Kragh, rejsekonsulent hos Jysk Rejsebureau i Aarhus: ”Denne type destinationer er i manges bevidsthed ‘uopnåelige’ og helt særlige. Man kan få fine oplevelser alle mulige steder, men det kan være historiens islæt i Dansk Vestindien, eller undervandslivet på Maldiverne, eller begrænsningen i antal turister på Seychellerne, der er en forklaring på populariteten”.
”Vi er overrasket over antallet af henvendelser, men glade for, at vores kunder skaber denne udvikling”, siger Niels Amstrup, direktør i Jysk Rejsebureau. ”Vi har sendt rejsekonsulenter ud i verden til bl.a. Dansk Vestindien og sender endnu flere af sted i efteråret og vinteren, så vi kan imødekomme den fortsatte efterspørgsel”.
”Vores vinkel på de dyrere rejsemål er anderledes end de gængse bureauer, for vi stræber efter at finde steder at bo, der ikke nødvendigvis er dyre, men snarere har lokal charme som mindre, familieejede steder. Dermed kan vi gøre destinationerne mere tilgængelige for rejsende, der foretrækker den mere autentiske oplevelse,” forklarer Gina Kragh.
De kommende hotspots er Tahiti, Mauritius og Bali.