Danskerne vælger koncepthoteller

Et koncepthotel er et hotel, der er skræddersyet til en bestemt målgruppe, som f.eks. Star Tours Blue Village familieresorts til familier med børn.

”Vi forventer, at ca. 69% af vores kunder vælger et koncepthotel i 2011/2012, og vi investerer stort for at dække efterspørgslen. Næste skud på stammen er et nybygget, klimarigtigt Blue Village Exotic i Khao Lak i Thailand, og det er en rigtig god investering”, siger salgsdirektør Stig Elling.

Tilfredshedsgraden er markant højest på koncepthotellerne, og det er også her, de fleste kommer igen og igen.


”Byggeriet i Khao Lak afspejler de drømme, som vi ved, familier med børn har, fordi vi har været med fra de første planer blev lagt. Vi får på denne måde mulighed for at forme vores koncepthotel helt som vi og kunderne ønsker”, mener Stig Elling.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.