120 mio. kr. skal gøre Danmark mere kendt som turistmål

Regeringen har netop bevilget 60 mio. kr. som led ”Handlingsplan for global markedsføring af Danmark.” I handlingsplanen er afsat 33 mio. kr. til en styrket indsats for kystferieturismen uden for Danmarks fire største byer og 27 mio. kr. til markedsføring af de fire store byer, København, Aalborg, Århus og Odense frem til 2010.

Investeringer fra turismeerhvervet, regionerne og de involverede byer skal fordoble midlerne.



For at fange udenlandske målgrupper, vil VisitDenmark profilere Danmark på nye måder.

I flere lande bookes op imod 50 % af alle rejser online.

Derfor er det vigtigt, at Danmark som turistdestination bliver synlig på online-medier for at øge kendskabet til landet. Med online-medier i markedsføringen målrettes kommunikationen i højere grad nye målgrupper.



”For at et land på Danmarks størrelse kan opnå større international gennemslagskraft, er det vigtigt, at mange aktører står sammen om at skabe et klart billede af Danmark,” siger adm. direktør Dorte Kiilerich fra VisitDenmark.

Skrevet af