SAS har ikke besluttet sig for nye ruter

”SAS skal atter blive et lønsomt flyselskab ved at ekspandere. Men der er ikke truffet beslutninger om nye ruter til Johannesburg, Lissabon, Athen eller Venedig, som pressen – herunder Take Off – har skrevet den seneste tid. Fx. flyver vort lavprisselskab Snowflake allerede til Lissabon og Athen,” siger SAS Danmarks marketingschef, Jens Aaløse, til Take Off.




Han er med i ledergruppen for SAS Danmarks nye organisation, der begynder sit virke på fredag. Her sidder bl.a. også SAS Danmarks salgsdirektør, Palle Christensen.



SAS har netop søsat en ny lavpriskampagne – denne gang til USA i samarbejde med selskabets Star Alliance-partnere (se Take Off’s hjemmeside i fredags). ”Kampagnen varer, afbrudt af julen, til april næste år. Det er normalt med en sådan kampagne til USA i efteråret for at stimulere rejselysten, der typisk er høj om sommeren. Men i øjeblikket er vi usikre på, hvordan markedet til USA udvikler sig i efteråret,” siger Jens Aaløse og tilføjer, at kampagnepriserne til USA er nogle hundrede kroner lavere i år end i fjor.




”Og vi har jo stadig lavpriser til Europa og Asien,” tilføjer han.



FÆRRE PASSAGERER – OG HALVÅRSREGNSKAB I DAG




SAS præsenterer i dag, mandag, sit halvårsregnskab. I sidste måned fløj flyselskaberne i SAS-gruppen cirka 2,5 mio. passagerer, en nedgang på ca. 6% sammenlignet med juli 2002. Mellem januar og juli i år fald passagertallet næsten 8%, bl.a. pga. krigen i Irak og SARS.




Europatrafikken går passagermæssigt fint, ikke mindst pga. Snowflake, men indtægterne er fortsat under pres.

Skrevet af