Debat: Transavia svigter os

Af Michael Gaarde, XBI Consulting

 

50.000 passagerer lades i stikken, et tal som nævnes som de der lades i stikken af Transavia ved deres tilbagetog fra Danmark. Og hvorfor behandle så mange mennesker pænt endsige give dem det, de har krav på, simpelt; det er for dyrt, og der er nok ikke udsigt til at der bliver grebet ind fra myndighederne.

 

Jeg er en af de ramte, i lang tid troede jeg at vi slap, Transavia har nemlig skrevet at de stoppede flyvninger efter 1. november, den dag vi skal hjem fra Spanien.

 

Optimismen fik et nøk i fredags, kl. 21:25 modtog jeg mail fra Transavia som bekræfter at de stopper efter 1. november, men kl. 21:33 kommer der igen en mail som fortæller at vores fly er aflyst.

 
Nå, reelt er der ikke noget problem, iflg. EU’s forordning 261/4000 skal Transavia sørge for os indtil vi kan komme med et andet fly hjem.

Men hvad tilbyder Transavia:

1. at man kan få pengene tilbage.

2. at man overlader flyvningen til Norwegian, her skriver Transavia at de vil, uden garanti, prøve at få os hjem så tæt på det oprindelige tidspunkt som muligt og hvis man ikke kan nå det, skal man kontakte Norwegian, så vil de ændrer reservationen – men fortæller ikke at Norwegian ikke vil ændre billetterne.

 

Jeg har talt med Johan Bisgaard Larsen, pressechef hos Norwegian, han oplyser at det må være Transavias problem, hvis man vil ændre hos ham koster det penge.

 

Hvorfor ikke glemme Transavias mail og dukke op i lufthavnen for i Malaga 1/11 at få Transavia til at fragte os hjem og evt. huse os? Hvorfor acceptere at blive taget som gidsel af en mail der tilbyder enten at man bare kan blive i Spanien eller kommer hjem når det passer Transavia og dets partner?

 

Jo, fordi at man ikke orker i sit liv, potentielt lange ventetider, store omkostninger og sædvanlige standardsvar som Transavias danske ”kundeservice” medarbejdere langer ud fra kontoret i Amsterdam.

 

Skrevet af