Rejsebureauer fusker med priserne

Danmarks Rejsebureau Forening (DRF) strammer derfor nu kursen over for de pågældende medlemmer, som i sidste ende kan risikere at blive ekskluderet.

I dag fusker hvert tredje af DRF’s ca. 135 medlemmer helt bevidst ved ikke at følge loven, der kræver, at man viser totalpriser fra første skærmbillede. Ifølge markedsføringsloven må rejsebureauerne heller ikke tilbyde såkaldt negativ aftalebinding – dvs. når rejsebureauet på forhånd afkrydser ekstra ydelser i ja-tak-boksen ved eksempelvis køb af afbestillingsforsikring.

Alle DRF-medlemmer, der ikke efterlever lovgivningen, vil nu modtage et brev fra DRF, hvor der gøres opmærksom på konsekvensen ved ikke at rette ulovlige hjemmesider. En anden konsekvens kan i mildere tilfælde også være en bøde, konstaterer foreningen.

(Morgenavisen Jyllands-Posten, d. 11. december, 2007)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.