Destination Lillebælt intensiverer jagten på forsvundne tyskere

mice meetingMICE: Nyt samarbejde med VisitDenmark i Hamburg skal få flere små og mellemstore virksomheder til at holde konferencer i Lillebælt-området.

Destination Lillebælt – turistsamarbejdet mellem Middelfart, Kolding og Fredericia kommuner samt over 60 partnere – intensiverer jagten på de 27 pct. tyskere, der de seneste ti år har forladt det danske ferie- og konferencemarked. Det sker i et helt nyt samarbejde med VisitDenmarks kontor i Hamburg.

Peter Saabye Simonsen, leder af Destination Lillebælt, siger bl.a.:

”I samarbejde med lokale hoteller og aktivitetsudbydere går Destination Lillebælt nu ind med tilbud til især det nordtyske marked for mindre møder og konferencer kombineret med bl.a. teamtræning i det maritime område eller ”lange pauser,” hvor deltagerne rystes sammen. Analyser siger, at netop dette marked er i vækst i Tyskland, og vi tror på muligheden for at vende udviklingen, så det tyske publikum igen vil begynde at returnere til Lillebælt-området.”

”Vores beliggenhed ved vandet er kæmpe fordel. Virksomhederne kan udnytte tiden effektivt dels på hotellet, dels ved yderligere at lære medarbejderne team building ved havkajak-træning eller match-race. Dertil kommer det mentale aspekt, der for deltagerne ligger i at kunne gå en tur ved vandet i frokostpausen eller efter aftensmaden for at lade op til ny kursusdag.”

Destination Lillebælt skyder det nye samarbejde i gang med et ”gå-hjem-møde” 10. juni i Middelfart.

Her vil markedschef Lars Ramme Nielsen, VisitDenmark i Hamborg, fortælle om det nye samarbejde – og samtidig orientere om mulighederne for nye markedsfremstød for ferieturismen på det tyske marked i 2014 og fremadrettet for Destination Lillebælts partnere.