’Det var Norwegians egen skyld’

Adm. direktør Jacob Krogsgaard har ifølge business.dk ingen planer om reprimander til de medarbejdere, som under forskellige evntyrlige dæknavne købte stort op af Norwegians 1-krones billetter til debut-flyvningen mellem Karup og København. Han understreger dog, at han ikke selv ville gøre noget tilsvarende.

 

Men han fastholder, at han heller ikke vil gå ud og sælge billetter til én krone inklusiv skatter og afgifter, som påfører selskabet direkte tab og han gør opmærksom på, at det er Norwegians beslutning, at der ikke var restriktioner på, hvor mange 1-krones billetter man måtte købe.

 

Han mener ikke, det er en arbejdsgivers opgave at blande sig i, hvad de ansatte gør som privatpersoner og gentager, at aktionen ikke er firmaets politik. Alligevel har han nu udstedt forbud imod, at ansatte i Cimber Sterling i fremtiden generer Norwegian.

 

I øvrigt er det langt fra første gang, at anonyme opkøb af ultrabillige flybilletter finder sted.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.