Dreamliner udsat igen, igen

Den seneste plan lød på levering i første kvartal i år, men nu er leveringen udsat til tredje kvartal. Det sker på baggrund af fejl i de elektriske installationer, som tvang et af selskabets test-fly til nødlanding.

 

Det betyder, at leveringen af det første eksemplar, der skal gå til japanske All Nippon Airways, nu er mere end tre år forsinket. De mange forsinkelser er resultat af større vanskeligheder med de moderne komposit materialer end ventet og problemer med at få en lang række underleverandørers produkter leveret til rette tid.

 

Forventningerne til det nye fly er store blandt flyselskaberne. Ikke mindre end 56 kunder verden over har bestilt det nye Boeing 787 Dreamliner i foreløbig 866 eksemplarer, men nogle af kunderne ’slår sig i tøjret’ på grund af de problemer de har fået med den lange forsinkelse.

Blandt de nordiske kunder er indtil videre kun Icelandair og Norwegian.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.