DSB får masser af klagesager efter storm

dsb personaleDer måtte indkaldes ekstra mandskab hos DSB efter storm og sne begravede selskabet i sager om kompensationer.

Efter et par uger med sne og storm er bunkerne med klagesager hos DSB vokset med 6000 henvendelser.

”De 6.000 henvendelser gør, at vi ikke kan overholde vores sagsbehandlingstid på 10 dage. Lige nu er den helt oppe på 16 dage”, siger Aske Wieth-Knudsen, chef for forretningsudvikling i DSB.

DSB betaler kompensation, når en kunde er forsinket mere end 30 minutter, og det oplevede mange, da den første sne ramte landet, skriver avisen.dk

Samtidig er DSB kritiseret for at være for dårlig til at oplyse om muligheden for at få pengene retur, hvis toget er forsinket.

Aske Wieth-Knudsen lover, at der allerede nu er flere konkrete tiltag, som DSB’s passagerer vil få øje på, hvis de venter forgæves på tog: ”Helt konkret har vi allerede ændret på vores hjemmeside, så der er bedre link til rejsegarantien, og så har vi sat plakatpressen i gang”.