SAS vil have de forretningsrejsende tilbage

Med et nyt sæde- og priskoncept sætter SAS Danmark nu målrettet ind i kampen om at vinde de forretningsrejsende flypassagerer tilbage. Selskabet fremlagde i går sin længe ventede strategiplan, som, går ud på introduktionen af et treklassesystem med Economy-, Economy-Flex- og Business Class billetter. Den nye billetkategori, Economy Flex byder, som navnet antyder, på øget fleksibilitet med hensyn til ændring og afbestilling af billetten, mens servicen ombord svarer til det ”almindelige” Economy-niveau.
Samtidig blev det endnu engang slået fast ved gårsdagens pressemøde, at Snowflake konceptet ændres fra at være en selvstændig flydivision til at blive en billettype, rettet mod lavpriskunderne. Samtlige 66 SAS-ruter ud af København får således Snowflake-sæder ombord, og formålet er alene at udnytte varemærket til at sikre det højest mulige passagertal på alle afgange.
SAS sigter imod at opnå en markedsandel på 40 % af de rejsende, som anvender den nye Economy Flex billettype. En målsætning som er resultatet af en markedsundersøgelse, selskabet har gennemført blandt små 4.000 gæster. Undersøgelsen viser netop, at fire ud af ti flypassagerer er indstillet på at betale lidt ekstra for billetten, for en lidt bedre service end på den normale Economy-billet.
(Børsen d. 24.08.2004)

Skrevet af