Danmark dominerer skandinavisk deltagelse på USA-rejsemesse

Af Henrik Baumgarten

I år forventes ca. 225.000 danskere at besøge USA, som er største oversøiske destination for danskerne. Også derfor er der stor dansk deltagelse til årets amerikanske fagmesse for rejsebranchen, Pow Wow.



Pow Wow åbnede i dag, i Anaheim syd for Los Angeles – og bl.a. 14 danske rejsebureauer har sendt 23 købere til årets Pow Wow.



Til sammenligning er der 12 svenske købere fra 10 svenske rejsebureauer og syv norske købere fra fem norske rejsebureauer.



Pow Wow er verdens største fagmesse i rejsebranchen om ét enkelt land. De kommende tre hektiske dage vil 5.000 købere, sælgere, leverandører, journalister fra 72 lande holde titusindvis af møder for at pleje kontakten mellem eksisterende kunder og leverandører, få nye ideer til hvad der kan og ikke kan sælges til rejsebureauernes kunder – samt blive påvirket af potentielle leverandører.



Fra Danmark deltager foruden rejsebureauagenter også danske leverandører fra biludlejere som Hertz, flyselskaber som Icelandair, KLM, SAS, Virgin Atlantic samt den amerikanske ambassade i København, plus en lille håndfuld pressefolk, herunder Take Off.



Der laves skønsmæssigt business-aftaler for 20 milliarder dollars under eller i forbindelse med Pow Wow.



Pow Wow arrangeres af TIA, Travel Industry Association of America.

TIA’s præsident har opfordret den amerikanske rejsebranche til at gå forrest for at blødgøre USA’s imageproblem verden over.



Den amerikanske rejseindustri er en af USA’s største indtægtskilder og arbejdsgivere. Syv millioner jobs, hver niende private job i USA, finansieres af turisterne, heraf 52 millioner årlige udenlandske turister, som spenderer over 500 milliarder dollars årligt…

HB

Skrevet af