Markedsføring øger salget

”Jeg har de seneste uger lavet en absolut uvidenskabelig lommeundersøgelse, hvor jeg har talt med ca. 15 danske rejsebureauer om deres salg her under krisen. Deres meldinger viser det samme, som vi kan se på de såkaldte BSP-tal – at rejsebureauer som har været aktive og proaktive sælger meget mere end de, der har neddroslet markedsføringen. Det hjælper jo ikke at have verdens bedste rejser, hvis publikum ikke kender til dem.”



Det siger Singapore Airlines’ skandinaviske salgsdirektør, Allan Hoffery, til Take Off.



BSP – en forkortelse for Bank Settlement Plan – dækker afregningen mellem flyselskaber og rejsebureauer.



”Der er forskel på, hvor meget de mere synlige rejsebureauer er gået frem – men BSP-tallene viser at det er fra 10-15 % og op til 25 %. Og eftersom markedet ikke er steget, er fremgangen sket på bekostning af andre rejsebureauer,” siger Allan Hoffery.



Singapore Airlines har tre ugentlige Boeing 777-flyvninger fra København til Singapore. Det store selskab fra Star Alliancen har ca. 10 % mindre trafik end i fjor ligesom det har haft kampagner med op til 40 % rabat.



Fra Singapore er selskabets tre største destinationer for nordiske gæster Malaysia, Indonesien og Australien.



Singapore Airlines har nu sine første seks eksemplarer af superjumboen Airbus 380 – i sidste uge blev verdens største passagerfly indsat på en af selskabets daglige flyvninger mellem Singapore og Hong Kong.



Det megabamsens femte destination – de andre er Sydney, London, Tokyo og Paris.



Singapore Airlines har bestilt 19 eksemplarer af A380.





HB

Skrevet af