Der er ikke noget at rafle om. Lindegaard og lederstaben vil ikke give køb på beslutningen om at stille de tre lande Sverige, Norge og Danmark lige.
Væk med opdeling af stillinger efter 3 (Sverige) og 2-2 (Norge og Danmark),
en væsentlig del af spareplan C.
I fremtiden skal der udelukkende tages
kommercielle hensyn, hvis SAS skal overleve den krise, der blev yderligere
bestyrket i går med et 1. kvartal underskud på 1.515 mio. kroner.
Derfor bliver der ikke ændret på beslutningen om at flytte en del af
vedligeholdelsen af fly til Stockholm, der vil koste næsten 500 stillinger i
København. Derfor accepterede bestyrelsen, at man fastholder, at
kabinepersonalet skal møde, hvor arbejdet er. Altså for de flestes
vedkommende i København på langruterne.
Det har fået den svenske
kabineforening til “en næsten accept”.
De har endog tilbudt SAS
omkostningsfrit at tiltræde jobs i København.
Lykkes det med kabineforeningerne, og det tror mange, mangler kun Nicolas
Fischer og hans stab af luftfartsfunktionærer blandt de 39 fagforeninger. Det tror ingen , at den karismatiske fagforeningsleder kan holde til, når han i nær fremtid skal til endnu en forhandling med den kommende danske chef, Susanne Larsen.
Tagget med: SAS