Mange gæster bruger deres ferie på at klare de huslige pligter. Nu tilbyder EasyJet at tage sig af opgaverne, så der i stedet bliver tid til at tage på rejse i Europa.
Når de fleste skal forestille sig den ideelle feriedag, involverer fantasien nok oftere en swimmingpool og en cocktail med paraply, end den involverer rengøring af tagrender og oprydning i garagen.
En undersøgelse, som EasyJet Holidays, EasyJets turoperatør, står bag, viser imidlertid, at briterne hvert år tager fire feriedage, som de bruger på mindre ferieagtige opgaver såsom vedligeholdelse af bopæl, sortering af e-mails og betaling af regninger.
Derfor har EasyJet Holidays netop søsat et tidsbegrænset tilbud, som man kalder Life Admin Concierge Service. Med andre ord kommer kunder til at kunne overdrage livets sure pligter til en personlig assistent, som så kan tage sig af husets vedligeholdelse, sammenligne priser på produkter og sågar arrangere fester til børnene.
”Vi tror på, at alle fortjener en god ferie, som er fri for hverdagspligternes stress. Vores concierge-tilbud er designet til at gøre den vision til virkelighed, så kunder kan slappe af på en af Europas destinationer med sikker viden om, at deres hjemlige pligter bliver taget hånd om,” siger Paul Bixby, kommerciel direktør i EasyJet Holidays, i en pressemeddelelse.
Husholdningen stresser
Blandt de 2.000 respondenter, som var en del af undersøgelsen, svarer 33 procent, at de under ferien stresser over ufuldendte pligter, mens 42 procent mener, at det er blevet mere stressende at varetage personlige pligter.
40 procent svarer, at de er trætte af, at de skal bruge deres sparsomme fritid på pligterne, og dertil kommer 44 procent, som svarer, at de ville tage mere ferie, hvis deres huslige pligter blev ordnet.
17 procent bruger feriedage på at betale regninger, mens 16 procent bruger tid på vedligeholdelse af deres bolig. 13 procent får styr på deres e-mail-indbakke, og 13 procent bruger tiden på at lave aftaler.
Med Life Admin Concierge Service får kunderne en personlig konsultation med deres personlige assistent. Det munder ud i 10 timers støtte til hverdagspligterne, som den personlige assistent står for.
Tilbuddet er blevet lanceret i forbindelse med EasyJet Holidays’ udsalg, Big Orange Sale, som løber frem til den 4. februar.
Relaterede artikler:
TUI i dansk samarbejde med Easyjet