Prispres på SGS fra SAS

SAS Grund Service (SGS), som håndterer bagage, fly og passagerer i Kastrup, presses nu af sit eget søsterselskab, SAS. I 2004 blev SAS opdelt i en række selvstændige selskaber, som skal indgå kontrakter med hinanden. Denne struktur tvinger Scandinavian Airlines til at lægge pres på SGS.
Informationschef Troels Rasmussen siger på vegne af SAS’ danske flyledelse: ”Vi er SGS’ største kunde, og der er to ting, som er afgørende for os, nemlig pris og kvalitet. Vi skal ikke betale en overpris for ydelserne. Det er ikke en del ad den nye koncernstruktur.”
SAS og SGS har en grundlæggende aftale for 2005, som dog skal justeres på flere punkter. SAS har ikke planer om et leverandørskifte, men vil ikke betale de rabatter, som SGS kan blive tvunget til at yde Maersk Air og Sterling som følge af priskrigen i grundservice-branchen.
(Børsen, 28/1)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.