En plovmand i skat for en flybillet til New York

Når Norwegian starter med at sælge returbilletter til ca. 2.000 kr. retur til New York, vil der være en række faste og variable udgifter, som i længden gør det økonomisk umuligt at holde billetterne på den pris. De skal op i nærheden af det dobbelte, hvis det skal være rentabelt, inklusive alle udgifter.

 

Er kig ind i prisstrukturen hos SAS kunne være en strømpil. Skatten på en returbillet er 505 kr. Pt. har selskabet et brændstoftillæg på 2.112 kr. Det kunne man så mene er i overkanten, men selv med et lavere brændstofforbrug vil der næppe kunne pilles mere end 20 max. 30 procent af det tillæg.

 

Hertil kommer så ekstra udgifter til handling, overflyvning og formentlig, som tillæg til grundprisen hos Norwegian, bagage-og madtillæg. Man bliver sulten på otte timer.

 

Forkert eller rigtigt! Debatten her på takeoff.dk ruller. Foreløbigt med 10 indlæg til blog-artiklen: Drømmen om en flybillet.

 

Giv din mening til kende i blogfeltet.

Skrevet af Ejvind Olesen