Der er fart på i rejsebranchen. Det peger årets uddeling af Børsens gazellepriser i hvert fald på, da både flere rejsebureauer og andre selskaber fra branchen er at finde blandt modtagerne.
Hos mange virksomheder landet over serveres der i disse dage et stykke kage eller måske endda et glas med svalende bobler for de ansatte, da det er den tid på året, hvor dagbladet Børsen uddeler de eftertragtede gazellepriser.
Det er ikke tilfældigt, at priserne er navngivet efter den hurtige antilope, da de gives til virksomheder, der over en længere periode har haft fart på væksten og de økonomiske resultater.
Rejsebranchen er også repræsenteret
For at komme i betragtning til en Gazelle skal selskaberne leve op til en række kriterier såsom, at de skal have haft vækst i omsætning eller bruttofortjeneste i de seneste fire år, ligesom tallene skal være sammenlignelige.
Derudover skal virksomhederne have fordoblet omsætningen i løbet af perioden, have et positive driftsresultat de fire seneste regnskabsår og som minimum have haft en nettoomsætning på en million i det første år, som medtages i målingen.
Også i år har flere virksomheder i rejsebranchen fået tildelt priserne. Det drejer sig blandt andet om rejsebureauerne Ruby Rejser, Unitas Rejser, We Travel samt DanExplore, der er en del af Travelheart Family.
Derudover er også prissammenligningssiden Travelmarket og det fynske hotel- og konferencecenter Frederik VI’s Hotel at finde blandt de selskaber, der nu har en ny pris til at pynte på kaminhylden.
Er ikke færdige endnu
Flere af årets Gazelle-modtagere har benyttet anledningen til at italesætte deres pris i opslag på sociale medier. Det gælder blandt andet Ruby Rejser, hvor både de rejsende og ansatte får æren for, at man atter en gang har modtaget en af Børsens priser.
”Vores gæster er vendt stærkt tilbage efter corona, og takket være vores fantastiske team kan det tydeligt ses i vores flotte resultater,” lyder det fra det aarhusianske rejsebureau på LinkedIn.
”Vi ser frem til endnu mere vækst, spændende nye produkter og udvidelse af vores team, så vi fortsat kan tilbyde rejser, der gør det muligt for alle at være eventyrrejsende.”
Fra Unitas Rejser lyder det, at man her har smag på mere. Både flere priser og kunder, da man har et klart billede af, hvordan nyheden om, at bureauet er Gazelle-virksomhed skal tolkes.
”Det viser, at 76 år ingen alder er, og vi fortsatte er stærke. Vi vækster fortsat, og det er vi meget stolte over, og vi er helt sikkert ikke færdig udvokset endnu.”
Relaterede artikler:
Flere Gazeller i den danske rejsebranche