Europæiske hoteller får positive anmeldelser

first hotelHOTELLER: Hotelgæster i Europa er ofte meget tilfredse med deres ophold. Europæiske hoteller oplever i stigende grad flotte online anmeldelser fra besøgende.

Næsten to tredjedele af alle hotelanmeldelser i Europa var positive i 2015. Det fremgår af en rapport lavet af det amerikanske firma Revinate i samarbejde med Colliers International.

Ikke overraskende bliver anmeldelserne betydeligt pænere jo flere stjerner, hotellet har.  På femstjernede hoteller er 80 procent af alle anmeldelserne positive, hvorimod firestjernede hoteller kun kan bryste sig af at have 70 procent positive anmeldelser.

ifølge rapporten kan Grækenland tage æren for at være det land med flest positive hotelanmeldelser. 70 procent af alle anmeldelser i Grækenland er positive.

Anderledes forholder det sig hos de franske hoteller. I Frankrig er gæsterne mindst tilfredse med deres ophold, og her er kun 55 procent af anmeldelserne positive.

Dirk Bakker, der er chef for EMEA Hotels Colliers International mener, at europæiske hoteller i stigende grad er blevet bedre til at tage gæsternes feedback seriøst: ”Vi lever i en internetbaseret verden, hvor hotellerne er nødt til at tage gæsternes feedback til sig. Før i tiden gik kritikken fra mund til mund, men nu med portaler som Tripadvisor og Booking.com, kan gæsterne dele deres mening online. Det kan have stor indflydelse for de gæster, der overvejer at booke hotellet,” siger han.

Colliers international fortæller desuden, at 93% af alle rejsende mener, at online anmeldelser har indflydelse på deres valg af hotel.