Færre briter på ferierejse

Det fremgår af en markedsundersøgelse, der er gennemført af marketingkonsulent virksomheden Accenture og viser, at 45% af de britiske familier ikke har planer om at rejse på ferie det kommende år.

 

Blandt de resterende 55% af respondenterne, som altså tænker på at rejse på ferie, vil de 21% ændre deres normale planer til ferier nærmere på hjemmet, mens 19% vil søge billigere hoteller end de plejer.

 

Det er ikke overraskende, at en billig flyrejse er afgørende for 67% af respondenterne, mens 38% også mener, at prisen er afgørende for valg af hotel, men her er der dog 26%, som lægger mest vægt på ’value for money’, mens 22% mener, at hotellets placering på destinationen er af størst betydning.

 

72% af de britiske turister checker hotellerne på internettet inden de vælger, mens turistbureauernes sites besøges af 57%

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.