Supermarkedssalg af SAS-billetter


SAS overvejer at sætte hundredetusindvis af billetter til salg til spotpris, blandt andet på internetauktioner og i supermarkeder.
Det er Air Berlin’s succes med samarbejde med discountkæden Lidl, der har inspireret SAS til at overveje et samarbejde med en dansk dagligvarekæde.
”Tanken er, at danskerne skal kunne købe flyrejser, når de alligevel er ude på lørdagsindkøb.” Det fortæller SAS-direktør Jens Aaløse, som er ansvarlig for den nye enhed i SAS, som skal stå for strategien. Forhandlingerne er ikke afsluttet, og han ønsker derfor ikke på nuværende tidspunkt at afsløre, hvilken dagligvarekæde, SAS overvejer at arbejde sammen med.
Til Jyllands-Posten forklarer Jens Aaløse, at SAS fortsat er forretningsmandens flyselskab, men at selskabet samtidig vil forsøge at andelen af fritidsrejserne, som er et marked, der vil vokse stærkt de kommende år.
(Jyllands-Posten 29.08.2005)

Skrevet af