Københavns Lufthavne giver igen

Flere luftfartsselskaber kritiserer Københavns Lufthavne for at spare, men lufthavnen svarer igen med at skyde på SAS.

Underdirektør Mogens Kornbo siger, at problemerne ikke har noget med lufthavnen at gøre. Hvis SAS er utilfreds med betjeningen i terminalerne, er det fordi, at SAS selv har skåret ned på personale til at bemande skrankerne, mener Mogens Kornbo.

Meldingen fra lufthavnen er, at check-in af passagerer er selskabernes eget ansvar. Målsætningen er maks. et kvarters ventetid, men det mål bliver kun nået i to pct. af tilfældene.

Sterling er ikke enig i, at lufthavnen er uden ansvar. Kommunikationsdirektør Niels Brix siger, at det er afgørende, at lufthavnen stiller den nødvendige infrastruktur til rådighed, og der er ikke skranker nok, siger han.

Fra politisk side er de radikale og Socialdemokraterne klar til et statsligt indgreb, hvis servicen bliver forringet i lufthavnen. Hos Venstre siger finansordfører Peter Christensen, at han har svært ved at se, hvorfor en ejer bevidst skulle forringe serviceniveauet. Derfor ser han ingen grund til, at staten blander sig i konflikten.

(Børsen 24.3.2006)

Skrevet af