Konkurrenterne scorer på SAS strejke

Hvis man tror, man bare kan flyve med et andet selskab til et sted i Europa i stedet for SAS-flyet, tager man grundig fejl i disse dage. SAS er selv en af de største forbrugere hos andre, når selskabet forsøger at få businesskunder -og ikke mindst faste og store bonuskunder – med andre fly. Hver eneste billet går til absolut dyreste pris.



Flere lavprisselskaber var i går oppe på at tage helt op til 3.700 kr. for en billet for mindre end en times flyvning. Samtidig har de helt udsolgte fly. Nogle selskaber sætter større fly ind, hvis de overhovedet har muligheden.



Brochuren om “Flypassagerers rettigheder” er en efterspurgt vare i disse dage. Her man læse alt om flyselskabers pligt til at levere fortæring, hotelindkvartering og hjælp til at flyve med andre selskaber i tilfælde af forsinkelser eller aflysning..



Til gengæld står der ikke noget om strejker i denne EU-brochure, og strejker er normalt en force majeure situation. SAS er imidlertid et af de selskaber, som i reglen gør mere for passagererne end selskabet behøver efter den regel, fordi frygten for at miste kunden i fremtiden er stor.

Skrevet af