Han skal synliggøre Danmarks største hotelkæde



Scandic kom sidste år under new management, da den svenske kapitalfond EQT købte kæden af Hilton. Og med dansk koncernchef, Frank Fiskers, og dansk bestyrelsesformand, Vagn Sørensen, har Scandic fået en ambitiøs ekspansionsplan om 200 hoteller om to år. Scandic har foreløbig 145 hoteller med ca. 27.000 værelser i 9 lande, halvdelen er i Sverige.



Også i Danmark kommer der flere Scandic-hoteller, kæden har i år fået tre nye hoteller og bebudet endnu et i Århus.



Dette og meget mere skal Jens Mathiesen stå i spidsen for – og han skal være med til at ændre kædens ”motorvejshotel-image.” Scandic har længe levet uden store armbevægelser, men Jens Mathiesen lover, at rejsebranchen fremover kommer til at høre meget mere fra og om Scandic…



”Jeg skal være med til at synliggøre det nye Scandic. Under Hilton-tiden kom der ingen vækstplaner for Scandic. Jeg har fra sidelinien set Scandic som en sovende bjørn, hvor man ikke har været offensive, men det kommer nu,” siger Jens Mathiesen som gæst i Stolen i Take Offs juni-udgave som udkommer i disse dage.



Der var i sidste måned et lidt hemmeligt møde hos Wonderful Copenhagen, hvor store hotelkæder som Hilton, Marriott, Radisson SAS, Scandic, First, Choice og flyselskabet SAS blev bedt om samlet at spytte 10 mio. kr. i en kasse til at markedsføre Arp-Hansens kommende store kongrescenter i København.



Se hvad Jens Mathiesen bl.a. siger om dette initiativ i Stolen i det nye Take Off.



HB

Skrevet af