Nyt dansk hotel får kommunikationschef

Den 28-årige journalist Frederikke Tømmergaard (foto) er netop begyndt som kommunikationsdirektør på Crowne Plaza Copenhagen Towers – det nye 4-stjernede hotel åbner 16. november i Ørestad med 366 værelser. Her bliver hun også ansvarlig for hotellets CSR, Corporate Social Responsibility; altså virksomhedens samfundsmæssige engagement.



Læs mere om Frederikke Tømmergaard på People-siderne Take Offs august-nummer.



Direktør for Crowne Plaza er Allan Agerholm, tidligere direktør for Hilton Copenhagen Airport. Hilton-hotellet har den kendteste kommunikationsdirektør på de danske hoteller, Lene Walther. Noget unikt ved Hilton-hotellet er, at det som intet andet i Danmark har forstået at arbejde med medierne. Det har givet stor synlighed.



Da Allan Agerholm var i Take Off-Stolen i 2007, blev han spurgt, om hans nye Crowne Plaza også skulle have en ”Lene Walther”?



”Helt klart. Faktisk ingen hoteller i kongeriget satser på dette område. Jeg forstår det ikke, men lad bare de andre hoteller leve i glad uvidenhed om, hvad de går glip af. Med Hiltons kloge politik om dialog og samarbejde med medierne, og en dygtig person som Lene, har Hilton fået masser af positiv omtale. Det er fantastisk markedsføring af hotellet og Hiltons image til en værdi, man aldrig ville kunne annoncere sig til,” lød svaret.



Udover Hilton og nu Crowne Plaza har også den københavnske Hotel Guldsmed-kæde egen pr-chef, Kirsten Aggersborg – ligesom Scandic har Anette Larsen som marketing- og PR-chef.





HB

Skrevet af