Facebook bestemmer SAS-rute

Som en del af SAS satsning på feriedestinationer i Europa, åbnes den anden direkte rute fra Norge til Tyrkiet i juli næste år til badebyen Alanya. Mens 21 nye sommerruter blev til gennem en traditionel proces, valgte SAS en lidt anden tilgang for at finde den 22. destination.

”Vi spurgte vores venner på Facebook hvor vi skulle flyve hen”, siger Christian Kamhaug, Facebook ansvarlig i SAS. På én uge fik vi mere end 800 bidrag fordelt på 180 destinationer. De ti mest populære destinationer – som var indenfor flyrækkevidde – blev lagt ud på Facebook til afstemning. På én uge fik vi mere end 4.000 stemmer, og ganske tidligt var det Alanya, som stak af fra de andre. Athen blev en fin nummer to, med en tredjedel af stemmerne til Alanya.

Den direkte rute Oslo-Alanya starter 3. juli og flyves hver tirsdag og torsdag frem til 16. august med en Boeing 737-700. Desuden flyves ruten Oslo-Antalya hver søndag i perioden 1. juli til 12. august.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.