Fælles markedsføring af Fyn

Turisterhvervets bidrag er tolv gange større end sidste år. “Det er meget positivt og vidner om, at turismeerhvervet ser hinanden som interessefæller frem for konkurrenter,” siger chef for Destination Fyn, Thomas Kastrup.

De seneste måneder er det lykkedes Udvikling Fyn at samle partnere i det fynske turismeerhverv om at investere godt to millioner kroner ekstra til målrettede markedsføringskampagner på det tyske og norske marked i år. Det er 12 gange mere end sidste år og med de to millioner kroner bringer det den samlede markedsføring op på i alt 5,5 millioner kroner.  De resterende midler kommer fra de otte fynske kommuner plus Langeland og Ærø.

”Turismeteamet har arbejdet målrettet på at få finansieringen af vores markedsføringsplan på plads, og jeg oplever generelt en erkendelse af, at pengene rækker længere, hvis vi investerer i fælles markedsføring af Fyn, frem for at hver kæmper sin egen kamp. Det er ganske enkelt en nødvendighed, at vi samler midlerne for at opnå større gennemslagskraft,” siger Thomas Kastrup.

I år bliver de fynske markedsføringskroner bl.a. investeret i en række forskellige kampagner i samarbejde med VisitDenmark. Der bliver investeret i markedsføringskampagner i både Tyskland, Norge og Sverige. I Tyskland med en kampagne, som fokuserer på børnefamilieferie og Ø-ferie i Det Sydfynske Øhav. I Norge er den rettet mod både børnefamilier og voksne ’livsnydere’. Og i Sverige er det hovedsagligt weekendophold for voksne par, der skal sælge Fyn.