Fælles nordisk turistsatsning i Kina

kinesere turismeDanmark vil sammen med Norge, Sverige og Finland gøre en fælles indsats for at tiltrække flere unge kinesere. En kampagne på sociale medier skal henvende sig til unge par i alderen 26-35 fra Shanghai, Beijing og Guangdong.

Kineserne rejser ofte rundt i hele Norden og besøger de fire hovedstæder på en og samme rejsea. Derför er det en fordel at markedsføre sig som én destination. Desuden er det økonomisk fordelagtigt.

”Sammen får vi større gennemslagskraft på det kinesiske marked. Ingen af os havde haft mulighed for at gennemføre en sådan online-kampagne hvis vi skulle have gjort det hver for sig”, siger Flemming Bruhn, direktør for  VisitDenmark, i en kommentar.

Kampagnen startede den 25. august og har haft mere end 14 millioner eksponeringer, skriver VisitDenmark.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.